Kataraktália - helyzetkép: 2010. június. 12

Beküldve: .

Kincses László túrabeszámolója
kataraktalia_2010003
A szombati jó időt nem hagyhattuk ki, a Kataraktáliában voltunk. Két hete gatyáig áztunk, most is, csak az izzadságtól. Nem fagyoskodtunk az egyszer biztos. Aki még nem járt a biharmezői vízesések környékén és ide készül az indulás előtt tüzetesen tájékozódjon, mert turista utak egyáltalán nincsenek, a fellelhető térképek nem nagyon fedik a valóságot. Két fakitermelő úton is zsákutcába jutottunk, vissza kellett fordulni. Menetben tökön, paszulyon keresztül másztunk fel a Szentháromságtól a Nagy-bihar gerincre. Lefelé jövet nagy nehezen több száz méter borókáson átvágva találtuk meg a régi Czárán felső körút elhagyatott ösvényét. A terep igen kemény, a Szamos-bazár nagy szerpentinje, a Kígyók szakadéka vagy a Tulogdi-gádor így utólag enyhe lejtőnek tűnik. Nem tudom hány km-t mentünk, de reggel kilenctől este nyolcig egy hosszabb pihenőt tartottunk. A szint is jelentős, eltévedések nélkül is több, mint 900m. Összességében gyönyörű panoráma, csodálatos vízesések, rengeteg szamóca.

Két észrevétel:

Aki teheti kerülje a Vaskohsziklás és Halmágycsúcs közötti utat, mert ilyen aknás úton még soha nem jártam. Ki van kátyuzva végig, de véletlenszerűen minden ötödik-tizedik kátyu meg van hagyva eredeti állapotában teljesen kiszámíthatatlanul hol az út szélén, hol pedig középen. A Jád-völgyi út ehhez képest sztrádának tűnik. Azért mentem csak arra, mert Békéscsabára mentem és erre közelebb volt és bíztam benne, hogy itt is teljesen kijavították, mint Belényes környékén. Halmágycsúcstól Varsandig azonban végig tükörsima jó út megy.

A másik jótanács pedig, ne igyatok minden forrásnak tűnő vízből, mert a kisebbik fiam a kórházban fekszik jelen pillanatban infúzióra kötve, valószínűleg e-miatt.