Czárán-túra

Beküldve: .

Kincses László (Okány)

Rév-Sonkolyos

Szombaton a Czárán-túrán voltunk.
Sokszor jártam már a Rév-Sonkolyosi szorosban, de szervezett formában még soha.
Példás volt a fogadtatás, számítógépes regisztráció volt, az ellenörző pontokon mindenütt zsíros-vajas-lekváros-májkrémes kenyér, süti, banán, szőlőcukor, ásvány- vagy forrásvíz.
Ragyogó idő volt, olyan illatokkal, amelyekkel egyik drogériában sem találkozhatunk.
A napfényes hegyi legelőkön most a kakukkfű illata a domináns, a ligetesebb részeken a hárs és a most virágzó akác bódít el bennünket. Néhol a legelőkön elvétve lószar szag is uralkodik, de ezt elfelejtjük, mihelys beérünk az erdősebb részekbe. A bükkösökben lépni nem lehet a medvehagymák között, itt egy természetes patikában érezhetjük magunkat.
A túra során rengeteg kilátópontot, barlangot, sziklaszorost érintünk. A táj lenyűgöző, a távot csak az tudja időben teljesíteni, aki már sokszor járt itt és csak felületesen tekint a természeti csodákra. A nagyobbik fiamnak sikerült egy kicsit függetlenítenie magát a természeti szépségektől és egy Evelyn nevezetű leánykát követve el is tévedtek egy kicsit:-) Így ő 4h43m alatt ért célba. Benő barátunk 4h53-at ment, mi egy kicsit lemaradtunk.
A kicsi fiam rossz cipőt választott és a Révi-szorosban féltávnál feltörték a lábát a sinek közötti éles kövek. Az utolsó 10km-t szinte sírva tette meg. A végén, azonban a célban olyan tapsvihar és ováció fogadott, hogy teljesen elérzékenyültünk és már nem is bántuk a pár perces időtúllépést. A kitűzőt és az oklevelet megkaptuk, a kicsi fiam boldogan vitte be ma az iskolába dicsekedni vele. Jövőre talán más cipőben, nem eltévedve előkelőbb helyen végzünk, de itt nem is a sorrend a cél, hanem inkább a táv teljesítése jelent némi kihívást.

További fotók a Bővebben gombra kattintva: