Március idusán - újra - irány a Nagy-Bihar !

Beküldve: .

2014 március 15.-én (szombaton) újra megrendezésre kerül - immár ötödik alkalommal - a Nagy-Bihar túra !

nagybihar003

FIGYELEM !
Találkozóhely és túraútvonal módosítás:

IDŐPONT:
2014 március 15 reggel 8 óra (Magyar idő szerint)
ÚJ TALÁLKAHELY:
N46 28.586
E22 44.374

Találkozó: N46 28.586 E22 44.374 Galbina falunál lesz 900 méteres tszf-en. Innen a Cepelor völgyön indulunk fel jó kis makadámos utakon. Időnként rövidítünk egy-egy nagyobb szerpentínkanyart, majd áthajlunk a Bucura völgybe, majd egyszer csak fantasztikus havasi réteken feljutunk a Kis-Bihar csúcsra (1769 m) itt megnézzük (már ha van mit nézni a rajta) a (70-es években) lezuhant MIG- et.
Miután ezt megnéztük, felmegyünk és megünnepeljük Március 15-öt a Nagy-Bihar csúcson, majd lefelé vesszük az irányt a Vércsorog völgyön, ahol megnézzük a Vércsorog vízesést...

A táv a tervek és mapszösz szerint 22,8 km és 950 szint...
A találkapont (fenti koordináta) a Galbena és a Cepelor völgy közt van ez lenne a legjobb hely ha elférünk. Bárhol is sikerüljön megállni a kiindulási pont a Cepelor völgy előtti parkoló lesz (a megadott koordinátán).
Lefelé a Vércsorog völgyön jövünk le gyalogosan így célszerű a Vércsorog és a Cepelor völgyek közt parkolászni valahol...
Moha (Jankuly Imi )

A helyszín megközelítése:
Gyula irányából: A határ után nemsokára beérünk Kisjenőre (Chisineu-Cris), itt balra térünk, és pár száz métert megyünk Várad felé a 79-es főúton. Kb.800 méter után jobbra fordulunk a 79A útra. Ezen szép lassan beereszkedünk a Fehér Körös völgyébe, majd Borosjenőnél (Ineu) át is kelünk rajta és haladunk Vârfurile (Halmágycsúcs) felé, ahol balra fordulunk a 76-os útra Stei (Vaskohsziklás) felé, de nem megyünk be Vaskohra, hanem még előtte Lunca (Biharlonkánál) jobbra feltérünk a szerpentines 75-ős útra, ami felvisz a Bihar (Vértop) hágóra. Innen a fenti koordinátákig megyünk az Aranyos-völgyében.
Nagyvárad irányából:  Belényes, Stei, Lunca, és innen ugyanaz, mint fent.
Torda irányából: a 75-ös úton megyünk fel végig az Aranyos völgyén.

Szükséges felszerelés: téli bakancs, kis, vagy közepes hátizsák, termosz meleg teával, szendvics, csoki, szőlőcukor, Goretex, vagy hasonló jó szél, és eső álló kabát, kapucnival, kamásli, akinek van hótalp, túrabot, és a sí-maszk, szemüveg sem árt nagy szélben. (sí overált nem tudom javasolni). Nagyon fontos még a fejlámpa is, mert minden esély megvan arra, hogy ránk sötétedik.
Inkább kérdezzetek többször mint hogy valaki fürdőnadrágban és strandpapucsban vágjon neki a kalandnak !

További kérdésekre:
A Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címen
vagy a 209337870-es mobilszámon tudok válaszolni

Moha és Páfrány (Jankuly Imi)