Galbena - 1.rész

Beküldve: .

Galbena körút - első rész
Tisztelettel üdvözlöm minden régi és új olvasóinkat! Mint legutóbb megígértem, most a Galbena- völgyébe fogunk elutazni. Mi itt Békés-megyében abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a bihari-hegyek karnyújtásnyira, tiszta idő esetében vizuálisan is érzékelhető közelségben vannak számunkra. Én a munkámból kifolyólag még soha sem voltam szabadságon úgy, hogy egy hosszabb nyaraláson, vagy túrán részt vegyek. A nyári pihenési időszak így a mi családunkban, több rövidebb kirándulásra, horgászatra, vagy túrázásra tagozódik. Olyan is előfordul, hogy nem az egész család kerekedik útra, hanem csak a feleségem a kisebbik fiammal, vagy én a nagyobbik fiammal, vagy bármely variációban, mikor kinek, hogy engedi a munkája, ideje. Természetesen a legfelejthetetlenebb, legemlékezetesebb túráink, akkor történtek, amikor az egész család együtt küzdött a magasságokkal, mélységekkel, de azért a cseppnyi időt kihasználva, néha elszakadtunk egymástól.
( Volt is belőle botrány a készített fényképek otthoni közös áttanulmányozása után).
Jelen túránk is úgy indult, hogy a nagyobbik fiammal kitekintettünk egy hétvégi reggelen kelet felé és a reggeli párából kisejlő Béli-hegyek csábítottak bennünket a túlonnan elhelyezkedő Bihar-ba. Fogtuk a szokásos cuccot és uccu...vár a Pádis. Okánytól Méhkerékig, a határátkelőig még kissé álmosan vezetve, már a leendő aznapi látványosságok sokasága ébreszti fel bennünk a vérbeli turista szellemet. A határátkelőnél az útmatrica vásárlásakor lélekben már a hegyekben vagyunk és alig várjuk, hogy az aszfalton tovagördülve, a hegyek közötti szűk völgyek szorításában érezzük magunkat. Ha van matricánk és némi román pénzünk, akkor nem kell betérnünk Szalonta város forgatagába, elég, ha a STOP táblánál balra kanyarodva a Petrom kút felé a Köles-ér hídján áthaladva mindjárt jobbra térünk és ez az alternatív útvonal kikerüli az egész belvárost és egyből a Tenke-i útra visz. Sok időt és bosszúságot spórolhatunk így meg. A Tenke-i útra kiérve azonban legyünk egy kissé óvatosak. Legutóbbi kint jártamkor (2008. 07.20.) már gőzerővel tömködték a kátyúkat eléggé szakszerű módon. Nem árt azonban felkészülni az esetleges úthibákból, hiszen nem csak itt találkozhatunk velük, sőt később még egyre durvább formában is korlátozzák autóval történő mozgásunkat. Én a Bihari-hegyekbe indulóknak egy sajátos receptet tudnék ajánlani: Előző este fogyasszunk el két- három üveg Borsodi sört (nem többet, nem kevesebbet) A benne lévő B vitaminok hasznosítása kedvezőleg hat majd a ránk váró még eddig ismeretlen akadályok leküzdésében. Vegyünk egy laza fürdőt a kádban, tágítsuk ki pórusainkat , hiszen azok a holnapi dús hegyi levegő által lesznek majd feltöltődve. Ne vegyünk magunkhoz súlyos kajákat, mert azok a túránk során, csak hátráltatni fognak. A kellemes fürdőzés után üljünk le gyermekünk számítógépe elé és gyakoroljuk a Fittipaldi és Niki Lauda által már megjárt hajtűkben való vezetést a gépes programokban, hiszen utunk során ezeket az élményeket mi is testközelből fogjuk átélni, sőt még lehet hogy hatványozottabban. Ha mindezekre felkészültünk, akkor Okányból indulva, mintegy száz kilométer megtétele után a szokásos úton megérkezünk a Belényesi kamionparkolóhoz. Én itt mindig meg szoktam állni, egy kicsit pihenni, regenerálódni, akklimatizálódni, átvenni a hely ritmusát , körülnézni, csodálni az elénk terülő hegyeket, kisebb dolgainkat elintézni és még sorolhatnám...
folytatása következik...

Túravezetés az Erdélyi-szigethegységben

turavezetes Pádison Túravezetés Pádison és az Erdélyi-szigethegységben csoportok, baráti társaságok vagy családok, párok számára. A csapattagok igényeinek megfelelően közösen tervezzük meg a túraútvonalakat, programokat az optimális időkihasználás érdekében.