Őszi túra a Boga-csűr barlanghoz

Bihari Túrák Közhasznú Egyesület - Békéscsaba

Szeptember első szombatján egy eső áztatta álmos hajnalon indultunk el Békéscsabáról, hogy egy verőfényes nyárvégi túranapot a közeli Bihar legismertebb vidékén, a Pádison tölthessünk el.

Tavaszi túra Pádison

Beküldve: .

Hajdúböszörményből fél 5-kor indultunk, de a Nagyvárad-Kisszedres közötti útépítési munkálatok miatt csak 9 órára érkeztünk meg a Glavoj-rétre (180 km). Az 1 napos túránk során jártunk az Eszkimó-jégbarlangnál, a Galbina-szirten, megnéztük a Ponor-vízkeletet, a tóvá átalakult Ponor-rétet. Túránk csúcspontja a fennsíkot még díszes ruhába öltöztető krókuszmezők megtekintése és fotózása volt. A fennsíkot elhagyva a Boga-telep szomszédságában lévő Schmidl-vízesés és a völgyet illatosító medvehagymás hegyoldalak megnézése zárta tavaszi túránkat.

Drén Gábor
testnevelő, túravezető
Hajdúböszörmény

ponor-ret
Időszakos tó a ponor-réten

Júniusi Pádis-Csodavár-Galbina-Szamosbazár

Zágon Orsi túrabeszámolója

Van egy különös vonzódásom a szurdokok, kanyonok, víznyelők, dolinák, zsombolyok iránt, amire mostanság jöttem rá. Nézegettük, merre mehetnénk kicsit a hegyekbe kikapcsolódni, ahol megtalálhatóak ezek a csodás természeti képződmények, így találtunk rá az Erdélyi-szigethegységre.

zagon003

A V5-ös zsombolyban

Írták: Perényi Katalin -  Zih József,  fotók: Szabó Lénárd

v5-zsomboly1A Bihar hegység számos nagy barlangrendszert rejt. Itt találjuk Románia legmélyebb barlangját is, a V5-ös zsombolyt (-653m, 18 km hosszú), mely a Vereshegyalja keleti oldalán helyezkedik el, 1367 m tengerszint feletti magasságban. A barlang feltárása jól példázza a barlangkutatás szépségeit, nehézségeit. Erről szól alábbi beszámolónk.
Csúnya, nedves időben értem fel a varasói táborba. Két szakadt sátor árválkodott a réten, egyikben négy kártyázó srác töltötte az időt, a másik üresen kongott.
 - Szevasztok! Barlangászni jöttem! – Köszöntöttem őket.
Megállt a kártya a levegőben.
- Ilyen időben? - kérdezett vissza egyikük, miközben láthatóan felcsillant a szeme, majd hozzátette: - Indulhatunk?

Szeptember végén - avagy egy kellemes őszi túra Pádison

Szatmári Zsolt túrabeszámolója

Végre közel 4 hónapos kihagyás után sikerült kimozdulnunk itthonról, irány a Pádis! A szállás és az étkezés hiba nélküli problémamentes intézésében ismét a Padis.hu, vagyis Pásztai András segített, köszönet érte! Szállásunk helyszíne a már letesztelt Pádis Menedékház volt, ahol a már szokásosnak mondható kedvességgel fogadtak. Minden napra kértünk vacsorát, mert praktikusan nem akartunk főzőcskézni már egy áttúrázott nap után. Ezt most sem bántuk meg, hiszen finom és bőséges étkezést biztosítottak a szakácsnők. A szállással is meg voltunk elégedve.

Túravezetés az Erdélyi-szigethegységben

turavezetes Pádison Túravezetés Pádison és az Erdélyi-szigethegységben csoportok, baráti társaságok vagy családok, párok számára. A csapattagok igényeinek megfelelően közösen tervezzük meg a túraútvonalakat, programokat az optimális időkihasználás érdekében.